FAQ

Vindt u het antwoord op uw vraag niet terug? Stuur mij een email naar info@lucyjune.be of neem contact via het contactformulier. Ik beantwoord u vragen zo snel mogelijk.

Wanneer moet ik mijn bestelling plaatsen?

Uiterlijk 4 maanden voordat u de kaartjes wilt versturen. Alle tekeningen worden met de hand gemaakt en ik neem dus graag voldoende tijd, zodat jullie 100% tevreden van het eindresultaat.


Lukt het niet om mij 4 maanden op voorhand te contacteren? Contacteer mij, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Hoe plaats ik mijn bestelling?

Simpel, door mij te contacteren! Dit kan via info@lucyjune.be, via het contactformulier of vraag onmiddelijk een offerte op maat aan.

Een ontwerp op maat?
Vertel mij wat jullie wensen zijn en ik maak een offerte voor jullie op. Zodra jullie deze offerte ondertekend terugsturen, is de bestelling definitief.

Een kaartje uit de studio collectie?

Deze kan je onmiddelijk bestellen door onder het kaartje je gewenste aantal aan te klikken en alle gegevens aan te vullen. U ontvangt dan een factuur, de kaartjes worden in bestelling geplaatst zodra de betaling is ontvangen. U krijgt uiteraard eerst een digitale proef te zien, die u moet goedkeuren voordat ze worden gedrukt.

Wat is het verschil tussen custom made, semi-custom made en studio collection?

Custom made kaartjes maak ik speciaal voor u. Ik start met ontwerpen vanuit een idee en begin met schetsen om zo tot een uniek kaartje te komen.

De studio collectie bestaat uit een ruime keuze aan unieke kaartjes die ik al op voorhand heb ontworpen. Ik pas ze aan met uw gegevens en ze kunnen zeer snel gedrukt worden. Ideaal indien u niet zoveel tijd meer heeft.


Een kaartje gevonden in de studio collectie, maar u wilt graag wat aanpassingen doorvoeren zoals kleur of layout? Dan kiest u voor een semi-custom made ontwerp.


Alle verschillende opties vindt u terug in mijn prijslijst.

Tussen welke papiersoorten kan ik kiezen?

Ik werk het vaakst met standaardpapier, velvet deluxe, structuur, geschept of metallic papier. Ik geef u graag advies over de beste keuze, passend bij uw ontwerp. Er zijn uiteraard nog meer mogelijkheden, bijvoorbeeld transparant papier met witte inkt.


Er zijn ook verschillende afwerkingsmogelijkheden (glanzend, kraft, hoogdruk, foliedruk,...).


Alle informatie vindt u hier terug.

Tussen welke kaartformaten- en types kan ik kiezen?

Uitnodigingen of geboortekaartjes worden het vaakst op A6, 210x100 of carré 150 gedrukt. Andere formaten zijn ook beschikbaar: A4, A5, A7, carré 210, carré 135.


U kunt voor de meeste formaaten kiezen tussen een enkele of dubbele kaart, een drieluik of vierluik. Ik adviseer u hier graag in, afhankelijk van de hoeveelheid tekst die op uw kaart moet staan.

Kunnen layout en lettertypes aangepast worden?

Dit kan zeker, dan kiest u voor een semi-custom made kaartje. Ook de achtergrond kleuren kunnen aangepast worden. Let er wel op dat niet alle lettertypes die u online kunt vinden gratis zijn. Ik help u graag zoeken naar het perfecte lettertype.

Kan ik een proefdruk ontvangen van mijn kaartje?

Ja, in alle pakketten zit een proefdruk van uw uitnodiging of geboortekaartje. Wenst u van de andere kaartjes ook een proefdruk, dan kan dit tegen betaling.

Kan ik adressen op de enveloppen laten drukken?

Ja, dit kan zeker indien u de enveloppen via mij bestelt. Let er op dat dit via een andere leverancier gebeurt en dat de kleurkeuze verschillend kan zijn dan de keuze die u op mijn site terugvindt.

U kunt uw eigen adres op de enveloppen laten drukken. Liever ook de adressen van de onvangers niet met de hand schrijven? Dan kunt u transparante stickers bestellen met de adressen op. U krijgt hiervoor van mij een document waarop u alle adressen invult.

Vraag hiervoor een offerte aan.

Is het mogelijk om een ontwerp digitaal te ontvangen?

Dit kan enkel voor geboortekaartjes, zodat u gebruik kunt maken van een eigen drukker om snel over de kaartjes te beschikken. Voor alle andere kaarten is dit niet mogelijk. Ik werk met betrouwbare leveranciers en bied kwalitatieve kaartjes aan uitstekende prijzen. De verwerkingskosten zijn gratis.

Kan ik kaartjes bijbestellen?

Ja, dit is mogelijk. U kunt achteraf bijvoorbeeld nog een bedankingskaartje bestellen of een uitnodiging voor de babyborrel, etc.


Afhankelijk van het pakket die u had gekozen, worden er extra ontwerpkosten in rekening gebracht. Koos u voor een op maat gemaakte ontwerp, dan betaalt u €20 per extra ontwerp. Voor een semi-custom made kaartje, betaalt u €15 per extra ontwerp.

In de studio collectie vindt u bij elk ontwerp al verschillende uitwerkingen. Vindt u niet wat u zoekt? Dan maak ik dit graag voor u. U betaalt €10 ontwerpkosten.

Mag ik het ontwerp van Lucy & June gebruiken om zelf stickers, naamkaartjes, etc. te maken?

Nee, op alle ontwerpen staat een copyright. Het is dus verboden om deze te kopieren. Alle tekeningen en schilderijen worden met de hand gemaakt en digitaal bewerkt, alles tot in de kleinste details. Daar kruipt natuurlijk wat tijd in. Een kopie maken zal dan ook niet dezelfde kwaliteit bieden.

Kan ik minder dan 50 kaartjes bestellen?

Ja, dit kan. U kunt vanaf 25 kaarten bestellen. Vraag een offerte aan. Hou er wel rekening mee dat het prijsverschil met 50 kaarten miniem is.

Voor bepaalde ontwerpen kunt u ook één kaart bestellen, bijvoorbeeld als drankkaart voor op de bar of een berichtje bij de photobooth.

Moet ik een voorschot betalen?

Bij alle kaartjes op maat (Custom made en Semi-custom made) betaalt u een voorschot. Wanneer u beslist om met mij samen te werken, ontvangt u een factuur met alle gegevens. Wanneer ik uw goedkeuring krijg om de kaarten effectief te laten drukken, kunt u een tweede betaling uitvoeren.


Kiest u een ontwerp uit de studio collectie, dient u de factuur volledig te betalen.

Hoelang duurt het vooraleer mijn ontwerp klaar is?

Dit is erg afhankelijk van wat uw wensen zijn. Alles wordt met de hand getekend of geschilderd, waarna ik mijn tekeningen digitaliseer. Hoe meer details uitgewerkt moeten worden, hoe langer het duurt. Daarom is het belangrijk om tijdig contact met mij op te nemen. Dit kan ook al wanneer u nog niet over alle gegevens beschikt. Eens de basis er is, kan ik deze informatie gemakkelijk toevoegen aan uw ontwerp.

Hoelang duurt het om mijn kaarten te drukken?

U dient rekening te houden met 3 werkdagen voor het drukken van de kaartjes. U kunt voor een meerprijs ook een spoedlevering aanvragen, dan worden de kaartjes die voor 12u besteld zijn, de dag zelf gedrukt.

Let op:  ik bestel mijn kaarten bij een betrouwbare leverancier, maar dit gebeurt online. U dient dus rekening te houden met extra dagen voor de levering. De kaarten worden eerst naar mij verstuurd, zodat ik kan checken dat de bestelling volledig in orde is. Pas dan kunnen de kaarten opgehaald of verstuurd worden.

Voor u huwelijksuitnodigingen gebeurt de bestelling ruim op tijd, u zult hier geen last van ondervinden. Voor geboortekaartjes is dit echter wel lastiger, want u wilt natuurlijk zo snel mogelijk uw kaartjes kunnen versturen. Daarom is er de mogelijkheid om digitale ontwerpen te bestellen en de geboortekaartjes te laten drukken bij een drukker in uw buurt.


De productie en de levering van de kaarten is en blijft mensenwerk. Ondanks dat we er alles aan doen om je bestelling binnen de afgesproken tijd te leveren, kunt je hier geen rechten aan ontlenen. Wij vragen je begrip als door onvoorziene omstandigheden je bestelling een dagje later wordt geleverd.

Ontvang ik mijn kaartjes geassembleerd?

Nee, maar dit kan wel op aanvraag. Het kan erg belastend zijn om een huwelijk of de komst van een baby voor te bereiden. Zowel emotioneel als wat betreft tijdsdruk, het neemt nu eenmaal veel tijd in beslag. Misschien ziet u het niet zitten om daar bovenop nog eens voor uw kaartjes te kijken. Dan wil ik u hier graag bij helpen.

Ontwerpen die uit meerder kaarten bestaan, kunnen op aanvraag en tegen een kleine meerprijs (afhankelijk van de grootte van uw bestelling) netjes samengesteld worden.

U kunt mij ook inschakelen voor de adressering en het voorzien van zegels, al dan niet met een passend ontwerp. U kiest dan voor voorgedrukte enveloppen en doorzichtige adresstickers. Ik zorg er dan voor dat alle kaarten tijdig verstuurd worden.


Vraag een offerte aan voor het assembleren van uw kaarten.

Kan ik mijn verschillende kaartjes (Save the Date, uitnodiging, bedanking, etc.) in fases ontvangen?

Ja, dit kan. U kunt bijvoorbeeld u Save the Dates een jaar voor uw huwelijk bestellen en u uitnodigingen enkele maanden later. Wanneer u over alle gegevens bezit, worden u uitnodigingen aangevuld en besteld.


Hou wel rekening met extra verzendkosten.

Wat als er een fout staat op mijn kaartje?

Voordat de kaartjes besteld worden, krijgt u meerdere digitale proefdrukken te zien. U ontvangt bij de meeste pakketten ook een proefdruk bij u thuis. Controleer dus steeds alle gegevens op fouten. Lucy & June kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor foutieve gegevens.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Kaartjes uit de studio collection kunnen geannuleerd worden indien ze nog niet in bestelling staan bij de drukker, Custom made kaartjes kunnen binnen de 5 dagen geannuleerd worden, eens het proces van ontwerpen gestart is, is een annulatie niet meer mogelijk.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Kaartjes uit de studio collection kunnen geannuleerd worden indien ze nog niet in bestelling staan bij de drukker. Voor custom made kaartjes geldt dat zolang er geen voorschot is betaald, je nog kunt annuleren. Eens je voorschot is betaald, start het proces van ontwerpen. Omdat ik werk op maat lever, is een terugbetaling niet mogelijk.

Wordt mijn bestelling geleverd of kan ik deze ophalen?

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling op te halen in Oostende (enkel op afspraak) of om je kaartjes te laten leveren aan huis of in een postpunt. Er worden hier verzendkosten voor aangerekend, naargelang het gewicht van uw pakket.

Verstuurt Lucy & June ook buiten België?

Ja hoor. Wij versturen uw kaartjes binnen en buiten Europa.